De ce ai ajuns in faliment cu magazinul online

Comertul online a luat o mare amploare in ultimii ani, din ce in ce mai multi clienti prefera sa comande online decat sa piarda timpul prin magazinele fizice, iar acest trend i-a facut pe multi antreprenori sa se mute in online sau sa-si deschida magazine direct pe platforme online.

Noii antreprenori ar trebui sa fie constienti de faptul ca vanzarile nu vor exploda din prima luna, nici a 2a si poate nici a 6 -a luna.

Este nevoie de timp, din statistici vedem ca in majoritatea magazinelor online se inchid inainte sa atinga un an de activitate, cele care supravietuiesc mai functioneaza inca un an cu eforturi financiare destul de mari, apoi majoritatea se inchid si ele, ramanand in final doar cateva care isi construiesc pas cu pas un brand si reusesc sa atraga si sa fidelizeze clientii.

Administrare magazin online

Inainte de a incepe o afacere online pune pe hartie tot ce stii despre administrarea unui magazin fizic sau online, despre produsele pe care vrei sa le comercializezi, despre stocuri, livrari, furnizori, detalii tehnice, produse similare, concurenta, legislatie, politici de retur, promovare, notiuni de marketing si la fel de important costuri si capital disponibil.

Asa cum poti observa din paragraful de mai sus lucrurile se complica pe masura ce pui pe hartie tot ce-ar trebui sa stii si sa faci inainte de a lua hotararea de a deschide magazinul online, dar daca ai facut pasul si esti fericitul posesor al unui frumos magazin online hai sa vedem ce poti face pentru a evita falimentul:

a) Daca nu esti calificat pentru a conduce un magazin online, daca n-ai experienta celui offline atunci mai bine angajeaza pe cineva care stie ce inseamna administrarea unui magazin, sunt mici detalii pe care nu ai de unde sa le stii, costuri ascunse si e recomandat sa apelezi la personal cu experienta.

b) Daca nu ti-ai intocmit corect planul de afaceri ai toate sansele sa inchizi magazinul in primele 6 luni. Aici vorbim de costuri cu dezvoltarea magazinului, promovarea online si offline, stocuri, costuri de transport / retur, intarzieri in livrari, adaos comercial, preturi si alte mici cheltuieli imprevizibile.

c) Design-ul site-ului nu este totul, important este sa placa potentialilor clienti nu doar tie, sa fie functional, cu categorii intuitive, usor de accesat, focusat pe o singura nisa de produse.

Daca intre timp iti vine ideea ca pe langa parfumuri sa vinzi si haine de nou-nascuti cel mai bine este sa creezi un nou site, nu amesteca lucrurile pentru a nu debusola clientii si vizitatorii.

d) Vizibilitatea pe Google este totul pentru un magazin online, aici ai nevoie de specialist SEO care sa stie “meserie” si sa aduca site-ul tau in primele rezultate in motoarele de cautare. Despre optimizari SEO gasiti un intreg articol pe site-ul nostru.

Detalii magazin online

Daca nu acorzi importanta acestui detaliu magazinul tau online este destinat falimentului, multitudinea de alte magazine cu aceleasi produse optimizate SEO vor avea prioritate.

Poti evita aceste greseli, poti aduce imbunatatiri in mod continuu activitatii tale, poti apela la specialisti important este sa ai timp si resurse financiare care sa-ti sustina dezvoltarea magazinului online si rezultatele nu vor intarzia sa apara.

In orice stadiu esti cu magazinul tau online ne poti contacta pentru sprijin, pentru mai multe informatii sau pentru promovare online pe retelele de socializare.

Cere oferta