Pentru a creste vanzarile unui magazin online nu este suficient sa afisam produsele pe site si sa asteptam clientii, ci dimpotriva, trebuie sa convingem clientii ca au nevoie de produsele noastre.
Cum putem duce o campanie de persuasiune?
O varianta accesibila si cu rezultate este dezvoltarea unui blog asociat magazinului online, acesta urmand,in timp, sa aduca trafic pe site si sa creasca vanzarile.
Avantajele blogului sunt importante si din punct de vedere al optimizarii pentru motoarele de cautare:
Avand in vedere ca in prezent Google a schimbat algoritmii de afisare a rezultatelor si acum pune mare accent pe continutul si calitatea articolelor, un blog care sa ofere informatii utile,relevante pentru vizitatori va pozitiona site-ul tau in primele rezultate atragand astfel trafic pe site.
In cadrul articolelor vei mentiona unele din produsele comercializate, aratand utilitatea lor, modul in care functioneaza, cu link catre magazinul online in caz ca vizitatorul doreste achizitionarea lui.
Este important sa oferi informatii utile, reale, de interes pentru a pastra cititorul pe site, dar si pentru a te tine minte si a reveni la tine cand mai are nevoie de alte informatii din acel domeniu.
Administrand un blog activ, cu articole publicate periodic, se vor genera pagini noi; acest lucru va transmite catre Google faptul ca magazinul tau este activ, clasandu-l astfel mult mai sus in rezultatele provenite din cautarile facute de oameni
Prin generarea traficului de calitate te vei diferentia de concurenta, vei aduce plus valoare site-ului, si vei satisfice si nevoia de informare a cititorilor
Idei de articole:
a) review-uri la diferite produse pe care le ai in stoc, sau pe care urmeaza sa le aduci, in jurul unui produs poti publica mai multe produse aratand modul in care il folosesti mai multe zile la rand;
b) articole de tipul DIY (do it yourself) in care le explicit oamenilor cum pot confectiona lucruri utile din cee ace au prin casa, dar ca sa indeplineasca toti pasii au nevoie de un anumit aparat (ex bormasina) pe care il gasesc pe site-ul tau si le oferi in continuare link- ul catre el;
c) articole educationale de tipul “ How to” in care explicit cum functioneaza anumite aparate, diferenta intre doua produse aparent identice, avantaje in utilizarea lor etc.
d) topuri de produse din mai toate nisele.
e) Articole despre nutritie, fashion, timp liber, orice poate parea interesant si poate atrage atentia cititorilor.
Blogul pentru un magazin online poate atrage traficul de care are nevoie site-ul tau daca este facut corect, actualizat in permanenta, cu articole utile, relevante pentru cititori, optimizate
SEO – cu accent pe cuvinte cheie principale, secundare, sinonime.
In cazul in care nu esti tocmai bun la compus articole stai linistit, exista content marketing (despre care gasesti mai multe informatii in alt articol de pe site-ul nostru) si copywriting – care ar trebui sa aibe cunostinte solide despre produsele/serviciile oferite de tine, experienta in scrierea de articole, cunostinte minime de SEO si mai ales nu copiaza articole deja scrise – Google nu prea agreaza copy/paste.
Speram ca acest articol te-a convins de importanta blogului pentru un magazin online si te apuci chiar acum de scris, daca ai nevoie de lamuriri suplimentare nu ezita sa ne contactezi.