Cati dintre noi citesc review-urile inainte de a achizitiona un produs sau un serviciu, inainte de a rezerva o camera intr-un anumit hotel sau a alege o anumita destinatie de vacanta?
Studiile spun ca aproximativ 91% dintre noi le citesc, iar 84% avem si incredere in ceea ce citim si le acordam aceeasi importanta ca recomandarilor venite din partea cunoscutilor.
Avand in vedere cele de mai sus este redundant sa mai subliniem importanta introducerii review-urilor in site-ul magazinelor online.
Multi dintre detinatorii de magazine online se feresc de introducerea acestei facilitati de teama recenziilor negative, fara sa ia in calcul ca orice comentariu pozitiv sau negativ aduce continut nou pe site
Review-uri magazin online pentru o pozitionare mai buna
Pozitionare mai buna in motoarele de cautare, cresterea ratei de conversie si a vanzarilor si subliniaza transparenta fata de clienti.
Orice comentariu negativ (excluzand injurii, comentarii rasiste, politice sau care nu au nicio legatura cu produsul in sine) poate fi considerat constructiv deoarece administratorul magazinului online are posibilitatea sa-i raspunda, sa ofere lamuriri suplimentare.
Sa afle ce nu a fost in regula cu un anumit produs/serviciu si sa arate clientilor ca este transparent si dornic sa imbunatateasca in mod constant calitatea produselor sau a oricarei probleme semnalate.
Potentiali clienti
Pentru potentialii clienti este important numarul review-urilor postate pentru ca desemneaza popularitatea produsului, dar si rating-ul acordat pentru ca subliniaza calitatea produsului.
Astfel, pe langa pret, brand sau alte detalii legate de produs, parerea celorlalti clienti devine un factor care influenteaza decizia de cumparare a acelui produs.
Numarul de review-uri publicate de catre clienti ajuta substantial la cresterea ratei de conversie.
Potrivit statisticilor publicate de catre Reevoo.com, 50 sau mai multe recenzii sau opiniii pe produs pot insemna o crestere de 4,6% a ratei de conversie. A
stfel, recenziile publicate de catre clienti produc o crestere medie de 18% a vanzarilor
Trusted.ro
Recenziile, opiniile pot fi lasate de clienti pe site-uri special create pentru a colecta si a publica parerile clientilor despre magazine online, un astfel de exemplu fiind site-ul feedback.trusted.ro
Un alt loc unde poti colecta recenzii din partea clientilor tai sunt retelele de socializare precum Facebook sau Google Local.
Poti colecta review-uri prin intermediul paginii de Facebook daca activezi aceasta functie, iar clientii vor acorda o nota de la 1 la 5 impreuna cu un review scris, urmand ca Facebook sa iti creeze o medie a feedback-urilor primite.
Un alt aspect important este cum colectam recenziile din partea clientilor?
Multi cumparatori din lipsa de timp, nepasare, indiferenta si lista poate continua, nu posteaza recenzii mai ales daca au fost multumiti de produs , prin urmare trebuie sa-i motivam sa ne lase recenzii.
Putem face acest lucru plasand o invitatie de feedback in coletul livrat; am putea trimite un email automat dupa ce produsul a fost receptionat si testat 2- 3 zile sau 1 – 2 saptamani (in functie de produs: un parfum il testezi in 2 zile dar un laptop dureaza minim o saptamana sa-ti poti face o idee de capacitatile lui);
Poti organiza un concurs cu premii, idei sunt multe important este sa fii constient de utilitatea si necesitatea recenziilor in magazinul tau online.
Pentru mai multe detalii si idei poti contacta oricand echipa noastra si te ajutam cu drag in lungul proces de crestere a notorietatii brandului tau si a clientilor multumiti.