Folosirea unui chatbot in cadrul unui magazin online

Internetul si mediul online sunt in continua expansiune, acaparand tot mai mult din activitatile pe care le desfasuram zilnic: de la citirea stirilor pana la informarea despre conditiile meteo, de la planuirea urmatoarei vacante pana la gasirea unui instalator, domeniile sunt de la cele mai banale pana la cele mai complexe.

Piata magazinelor online castiga din ce in ce mai multi clienti atat pe plan local cat si international.

Detinatorii magazinelor online si nu numai cauta continuu noi strategii de promovare a business-ului, de atragere de noi clienti, de fidelizare a celor actuali, de crestere a vanzatorilor.

Chatbot marketing trend

Noul trend in marketingul online este dat de chatbots (un program care foloseste inteligenta artificiala pentru a comunica).

Pentru a creste vanzarile unui magazin online este nevoie in primul rand sa cunosti segmentul tinta, sa afli nevoile potentialilor clienti, sa iti cunosti concurenta, sa apelezi la profesionisti pentru optimizarea SEO si marketing online. Un chatbot iti usureaza jobul si iti poate creste vanzarile prin interactiunea la orice ora cu vizitatorii care acceseaza site-ul.

Un chatbot comunica folosind inteligenta artificiala, el este un program care invata in mod continuu si care poate sustine o conversatie basic cu potentialii clienti.

In functie de raspunsurile pe care clientul le ofera la intrebarile din chat bot-ul poate sa recomande produsele de care clientul ar avea nevoie, ulterior pe baza cumparaturilor el poate recomanda urmatoarele produse de achizitionat care sa vina in completarea celor deja achizitionate.

Industrii

Aria de raspandire a unui chatbot este vasta, poate fi folosit cu success si in industria hoteliera si in turism, el fiind capabil sa recomande diferite hoteluri sau restaurante pe baza unui istoric al clientului, sau pe baza preferintelor acestuia.

Odata rezervat un hotel bot-ul poate trimite oferte cu restaurantele din zona, lista cu obiectivele turistice, diferite activitati care pot fi facute in zona, urmatoarea propunere de vacanta si lista poate continua.

Inteligenta artificiala se dezvolta pe zi ce trece, marile companii precum Microsoft si Google investind milioane de $ in sustinerea avansului tehnologic.

The future chatbot

In cativa ani chatbot-urile vor deveni uzuale, le vom intalni pe majoritatea site-urilor si magazinelor online si vor invata constant pe baza raspunsurilor date de agentii reali din helpdesk-uri.

In momentul in care un chatbot nu are informatiile necesare pentru a raspunde unui client acesta transfera clientul unui agent real care va furniza informatiile solicitate de client, dar bot-ul va invata raspunsurile si le a putea folosi la urmatorul client care va solicita aceeasi informatie.

Avansul tehnologic este continuu iar piata va trebuie sa se adapteze in permanenta.

Magazinele online care nu vor investi in chatbot in viitorul apropiat vor avea de pierdut potentiali clienti si le vor creste costurile cu promovarea online.

Cere oferta