Inainte de crearea unui magazin online

Te-ai hotarat sa devii antreprenor si sa-ti creezi propriul tau magazin online?

Inainte de a parcurge urmatorii pasi te invitam sa citesti articolul nostru “de ce ai ajuns la faliment cu magazinul online”, nu vrem sa te speriem ci dimpotriva, dorim sa te ajutam sa eviti greselile facute de multi proprietari de magazine online.

Acum ca ai aflat cum sa eviti falimentul hai sa vedem ce avem de facut inainte de a-ti crea propriul magazin online pentru a atrage un numar cat mai mare de vizitatori.

a) Analizeaza cu atentie produsele pe care urmeaza sa le comercializezi si fa portretul robot al clientului ideal.

Cerceteaza piata, focuseaza-te pe grupuri mici, nisate, afla ce asteptari au, ce produse isi doresc, vezi cum se potrivesc nevoile lor cu produsele tale, ce produse similar si complementare folosesc.

Este important sa-ti cunosti potentialii clienti pentru a -ti usura munca ulterioara cu promovarea targetata.

b) Intocmeste-ti planul SEO!

Suna complicat dar nu e chiar asa. Pune pe hartie cuvintele cheie cele mai potrivite cu activitatea si produsele tale, fraze mai lungi pe care sa le folosesti dupa ce vei lansa magazinul online.

Optimizarea SEO e cu bataie lunga, e nevoie de timp pentru a fi indexat de Google, cuvintele cheie nu se pot modifica prea usor si procesul e de durata.

Dar odata parcurs acest pas foarte important se vor vedea si rezultatele in viitor si vei aduce vizitatori fara cheltuieli pe anunturi platite.

c) Brandul!

Este important sa fie un nume care sa te diferentieze de concurenta, usor de memorat, inedit, nou.

Retine ca brandul magazinului online trebuie sa fie interesant si nou.

Cu cat te separi mai mult de alte magazine, cu atat iti va fi mai usor sa lansezi campanii de marketing de succes.

d) Magazinul online are nevoie sa fie responsive (sau mobile-friendly).

Clientii asteapta aceeasi calitate si aceeasi usurinta in a gasi informatiile cautate si de pe un laptop si de pe un telefon.

Mai multe informatii despre importanta site-urilor responsive puteti citi in articolul nostru “site web responsive sau versiune dedicata de mobile”.

Inainte sa creezi magazinul online, asigura-te ca solutia aleasa este potrivita si pentru dispozitive mobile.

Tot inainte de a lansa magazinul tau online va trebui sa-ti pregatesti si prima campanie de marketing.

Aceasta necesita timp de gandire, variante de promovare, poti trimite mostre gratuite  sau cupoane de reducere pentru a atrage vizitatori pe site.

Sfatul nostru este sa distribui aceste cupoane sau mostre pe retele de socializare, precum Facebook și prin email.

Astfel, obtii  vizibilitate, noi posibili clienti si iti construiesti lista de contacte.

Campaniile de email marketing sunt unele dintre cele mai des intalnite si eficiente metode de a creste traficul si vanzarile.

Ca urmare, una dintre tintele primelor tale campanii de marketing ar trebui sa fie colectare de adrese de email pentru newsletter-ul companiei.

e) Asigura support online de calitate.

Arata-le clientilor tai ca ai disponibilittaea necesara sa le raspunzi in cel mai scurt timp posibil.

Daca nu este posibil sa preiei apeluri telefonice non stop specifica un program clar pe site, poti completa cu implementarea unui chatbot in cadrul magazinului online (mai multe informatii poti citi in articolul “Folosirea unui chatbot in magazinul online”).

f) Incheie parteneriate cu companii care vand produse complementare cu ale tale, si astfel se naste posibilitatea de a creste in vanzari prin sprijin reciproc.

O idee ar fi sa creati o campanie prin care produsele tale si ale partenerului sunt oferite impreuna, astfel vor fi familiarizati cu ambele companii.

In esenta, aceasta este o metoda de cross-selling intre magazine.

O alta categorie de potentiali parteneri la care trebuie sa te gandesti sunt marketplace-urile precum Emag sau Elefant.ro.

Cere oferta